- Log in op uw hostingpakket in Plesk
- Klik op Geplande taken in Plesk
- Klik om een nieuwe taak te maken. U ziet dan de volgende opties:
U ziet dan 3 opties:
- Een opdracht uitvoeren
- Een URL ophalen
- Een PHP-script uitvoeren
Er zal om onderstaande informatie gevraagd worden:
Opdracht: Het pad naar het PHP-bestand dat moet worden uitgevoerd. Het pad is relatief ten opzichte van de directory van uw subdomein. Dus als uw bestand op de SFTP-server deze locatie heeft:
"/public/sites/www.domein.ext/wp-cron.php", dan hoeft u alleen "wp-cron.php" in te voeren.
Het pad kan een URL zijn, bijvoorbeeld:
wp-cron.php?import_key=RS-zaIeU&import_id=29&action=trigger
Uitvoeren: Kies hier een frequentie of kies "handmatig" en voer de tijden in. Hoe dit werkt, wordt hieronder beschreven.
Beschrijving: Voer hier een naam in die de taak beschrijft
Melden: u kunt selecteren om nooit een melding te ontvangen, alleen wanneer er fouten optreden of elke keer. U kunt ook een nieuw e-mailadres opgeven dat verschilt van de hoofdgebruiker van het hostingpakket. Als de geplande taak een resultaat oplevert, wordt het resultaat naar dit e-mailadres verzonden.
Hoe werkt de handmatige frequentie?
Met de handmatige frequentie kunt u een geavanceerd schema instellen. Dit geeft u de mogelijkheid om uw taak tot op de minuut nauwkeurig te plannen.
Voorbeelden van frequenties in velden
U kunt ook een frequentie voor een veld instellen met de tekens "*", */" en ",". Hieronder vindt u enkele voorbeelden.
Selecteer OK om op te slaan of Run Now om te controleren of de taak werkt. U ziet mogelijk een foutmelding met meer details als het niet werkt.
Om de reeds ingestelde Scheduled Tasks te controleren, klikt u op Scheduled Tasks op de hoofdpagina (1e afbeelding). U ziet ze dan vermeld.