Om een bestaande backup te herstellen volg je de volgende stappen.
- Login op Plesk.
- Klik in het dashboard rechts bovenin op dit icoontje.
- Er verschijnt een keuzemenu. Klik op Acronis backup.
- Je ziet nu een overzicht van de bestaande backups. Er wordt iedere dag om middernacht een nieuwe backup gemaakt.
-
Om een website backup te herstellen klik je op de datum van de backup die je herstellen wilt.
- Je kunt vervolgens kiezen voor Bestanden of Databases.
- Om een volledige website backup te herstellen, moet je in de meeste gevallen zowel de bestanden als de databases herstellen.
- Klik eerst op Bestanden. Je ziet nu een overzicht van de bestanden in de backup. Om een volledige backup, en dus alle bestanden, te herstellen vink je alles aan en klik je op Terugplaatsen.
- Je krijgt een waarschuwing te zien. Vink hier aan om bestanden die niet in de backup aanwezig zijn te verwijderen, om de exacte status van de datum van de backup te herstellen, en klik op Terugplaatsen.
- Klik nu op Databases en voer dezelfde stappen uit.
- Bij de waarschuwings popup is het niet nodig om het toevoegen van een achtervoegsel aan te vinken.
- In de backup log kan je zien wanneer de backup volledig hersteld is of wanneer deze nog in verwerking is. Klik hiervoor op Log met terugplaats-operaties.
- Je ziet nu een overzicht van alle uitgevoerde taken.